Šaškės
2021-2022 m. m. dėl Covid-19 sugriežtintų reikalavimų ši veikla nevykdoma.
Šaškių žaidimo subtilybių moko Sporto mokyklos treneris Jonas Vosylius. Mažieji šaškininkai ne tik mokosi žaisti šaškėmis, bet ir dalyvauja įvairiuose renginiuose: už dalyvavimą Marijampolės lopšelyje-darželyje „Pasaka‘ vykusiose asmeninėse-komandinėse šaškių varžybose trys ugdytiniai apdovanoti padėkos raštais, o ugdytinis Eimantas Vilčinskas Marijampolės Šachmatų – Šaškių klubo „Sūduva“ diplomu už trečią vietą. Šios veiklos vaikai respublikiniame ikimokyklinio ugdymo įstaigų šaškių turnyre ‚Baltieji pradeda – 2013“, kuris vyko Jonavoje. Įstaiga apdovanota padėkos raštu. 2018 darželio komanda tapo respublikos nugalėtojais.
ŠAŠKIŲ VEIKLOS PROGRAMA
Tikslas:
Patrauklia vaikų veiklos forma siekti vaikų pažinimo gebėjimų. Ugdyti asmenybės savybes greitai ir išmintingai veikti, nuostatą draugiškai varžytis, ne tik laimėti, bet ir pralaimėti.
Populiarinti ir propoguoti šaškių žaidimą
Uždaviniai:
- Ugdyti ikimokyklinukų gebėjimus, pojūčius, suvokimą, formuoja vaizdinius, teikti žinių.
- Lavinti vaikų dėmesį, loginį mąstymą, gebėjimą žaisti pagal supaprastintas žaidimo taisykles.
- Išsiaiškinti geriausius šaškių žaidėjus.
- Ugdyti gebėjimus, greitai ir savarankiškai priimti sprendimus ekstremaliomis situacijomis, akimirksniu rasti teisingą sprendimą.
- Suteikti vaikams žinių apie žaidynes, įžymius Lietuvos sportininkus, jų pasiekimus.
- Organizuoti ugdymo įstaigoje įvairius renginius, šventes, popietes, įgyvendinant ugdymo idėjas, suteikiant vaikams džiaugsmą.
Priemonės: šaškių lentos, figūros.
Pedagogo vaidmuo ir vaikų skatinimo būdai:
- Pasirūpinti, kad būtų keli šaškių žaidimo komplektai;
- Sudominti vaikus galimybe išbandyti naują žaidimą;
- Padėti suprasti žaidimo taisykles, jas gerbti, jų laikytis;
- Atskleisti elementarias žaidimo kombinacijas;
- Tapti žaidimo partneriu;
- Teikti įdomią informaciją apie žaidimą;
- Būti pavyzdžiu, patarėju, vadovu;
- Būti tarpininku kylant konfliktams.
Eil.nr. | Tema | Laikas | Užduotys | Tikslai |
1 | Susipažinimas.
Gebėjimų patikrinimas. Žinių bei mokėjimo prisiminimas. |
Rugsėjis | 1.Susipažinti su šaškėmis, šaškių lenta.
2.Žaidimas šaškėmis pagal pedagogo nuorodas. 3.Išsiaiškinti geriausius šaškių žaidėjus. 4.Prisiminti žaidimo taisykles, jas gerbti jų laikytis |
Mokyti pažinti šaškių lentą, langelius ant kurių išdėstomos šaškės.
Lavinti bei įtvirtinti tai, kas buvo išmokta anksčiau. Ugdyti ikimokyklinukų gebėjimus, pojūčius.Ugdyti suvokimą, formuoti vaizdinius, suteikti žinių. |
2. | Gebėjimų patikrinimas.
Žaidimo taisyklės. Ėjimas, kombinacijos |
Spalis-gruodis | 1.Žaidimas šaškėmis pagal pedagogo nuorodas.
2.Žaisti pagal taisykles. 3.Mokytis valdyti situaciją. |
Lavinti vaikų loginį mąstymą, gebėjimą žaisti pagal supapastintas žaidimo taisykles.
Pratinti netrukdyti kitam žaidėjui tolimesniems ėjimams, kirtimams. |
3 | Šaškės patrauklus žaidimas.
Žaidimo šaškėmis ramieji ir kertamieji ėjimai. „Proto gimnastika“ Žaidimo šaškėmis nauda. |
Sausis-kovas | 1.Planuoti veiklą, numatyti pakankamai laiko žaisti žaidimą.
2.Iš varžovo elgesio, judesių ir kitų, nereikšmingų detalių padaryti daug reikšmingų išvadų: kaip varžovas nusiteikęs, kokio rezultato partijoje siekia, kokių pozicijų vengia, pasitiki ar nepasitiki savo jėgomis. 3.Padėti suprasti, kad žaidimas padeda įsigyti naudingų gyvenimo įgūdžių. |
Lavinti vaikų dėmesį, kelti žaidėjų meistriškumą.
Lavinti operatyvų mąstymą, gebėjimą savarankiškai priimti sprendimus. Lavinti loginį mąstymą. |
4 | Šaškės yra mokslas.
Įžymius Lietuvos sportininkai, jų pasiekimai. Žaidimas. Laisva kūryba. |
Balandis | 1.Aiškintis žaidimo paslaptis ieškoti geriausių ėjimų. 2.Vertinti pozicijas.
3.Susipažinti su žymiausiais Lietuvos sportininkais. 4.Laisvai žaisti žaidimą. „sprigtukais“. |
Mokyti tapti kūrėju, atradėju, ieškoti žaidimo paslapčių.
Suteikti vaikams žinių apie žaidynes, žymius sportininkus. Suteikti džiugių emocijų. |
5. | Konkursas „Šaškių diena”. | Gegužė | Skatinti ugdytinius, ugdytinių tėvus, kitus šeimų narius bendrai dalyvauti veikloje. |