VAIKŲ PSICHINĖS SVEIKATOS STIPRINIMAS COVID 19 KARANTINO METU

Europos sveikatą stiprinančių mokyklų tinklas (SHE) nori padėti šioje situacijoje atsidūrusioms mokykloms ir kviečia mokyklų bendruomenes dalytis gerąja patirtimi ir įkvepiančiomis istorijomis, kurios padeda įveikti iškilusias problemas.

Mūsų vaikų lopšelis darželis “Rūta”, kaip sveikatą stiprinanti ugdymo įstaiga, atsiliepė į šį kvietimą, pasidalindama savo patirtimi. Vos nusiuntus savo patirtį, gavome didžiulę padėką iš Ullos Pederson:”SHE labai džiaugiasi Jūsų pasidalinta patirtimi, kuri suteiks įkvėpimo kitoms Europos šalims” (Europos sveikatos mokyklų tinklo fondo konsultantė, Danija).

Mūsų darželio mokytojos Lina ir Asta pasidalijo ne tik savo patirtimi, bet ir viso darželio. Kiekvieną dieną jos tėveliams siūlo pradėti mankšta, futboliuko trenerė Živilė pateikia įdomių pratimų su kamuoliu, dailės mokytoja Aušra pateikia puikių idėjų vaikučių darbeliams, o kad būtų puiki nuotaika- muzikos mokytoja Virginija skatina vaikus muzikuoti, šokti ir dainuoti. Tėveliai raginami kuo daugiau laiko praleisti lauke su savo vaikučiais, nes gamta ir auklėjimas įtakoja žmogų. Pateikiamos užduotys vabaliukų tyrinėjimui, vaikai mokomi mylėti ir tausoti gamtą, ugdoma vaikų ekologinė samprata. Šarkiukų vaikučiai su tėveliais ieškojo vabaliukų, stebėjo jų gyvenimą gamtoje. Daugelis tyrinėjo vabalų įpročius. Su dideliu įdomumu stebėjome skruzdėlių gyvenimą. Džiaugėmės žaviai pasipuošusiomis boružėlėmis. Piešėme, klijavome boružėles, su daug taškelių ir mažiau. Visų nuostabios, išskirtinės boružėlės. O bitelės kokios darbščios ir žavios, medaus nešėjos. Vaikai gražiais darbeliais išreiškė pagarbą bitelėms. Ieškojome, kokiame tamsiame kamputyje tūno voras. Stebėjome, jo gyvenimą, voratinklį. Gražiausius fotografavome. Džiaugiamės tėvelių atsiųstais darbeliais, video įrašais.

O viena diena privertė mus prisiminti žiemos malonumus. Tikras smagumėlis buvo lauke. Kiek senių besmegenių pristatyta, sniego angelų daryta.

Na, o kaip gi be mažųjų kūrybiškumo meninėje veikloje. Vaikai piešė, kaip jie gelbėtų žemę, kaip gyventų žaliai. Nustebino vaikų idėjos, jų kūrybiškumas.

Vaikų psichinė sveikata stiprėja, kai jis yra aktyvus ugdymo proceso dalyvis. Tėveliams patariame: įtraukite vaikus į jų amžių atitinkančias veiklas namuose (tvarkymą, maisto ruošimą); Rekomenduojame pasidaryti šeimos susirinkimus, kuriuose svarbu aptarti namų taisykles, galimybės pabūti vienam ir nusiraminti.

Būkime dėmesingi ir vieningi, saugodami vaikų  psichikos sveikatą! Tik mūsų visų  pastangos padės atkreipti dėmesį į vaikų psichikos sveikatos problemas, poreikius ir būtinų dalykų stoką.
 Parengė:  mokytoja Lina Seliokienė

  • 97450160_907294976397447_1805612488985673728_n
  • 97827914_907294286397516_621735922420940800_n
  • 97897073_907294959730782_4597862606055669760_o
  • 97988581_907299989730279_2011049721170231296_n

eTWINING PROJEKTAS „ŽIEMOS LINKSMYBĖS LAUKE“ -„WINTER FUN OUTDOORS“

„Aitvarų“ grupės vykdytas eTwining projektas „Žiemos linksmybės lauke“ pelnė apdovanojimą. Ugdytiniams ir mokytojai Laimutei Miceikienei suteikti kokybės ženkleliai.  Projekto tikslas – patirti žiemos pramogų džiaugsmą, sutelkiant ugdymo įstaigų bendruomenės narius, vaikus, pedagogus, organizuojant judriuosius žaidimus, eksperimentus, veiklas lauko teritorijoje žiemą.

Projekto dalyviai mokėsi vieni iš kitų dalindamiesi savo patirtimi. Įgyvendinant projektą  „Žiemos linksmybės lauke” buvo siekiama išplėsti ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymą ir už grupės ribų, t.y. perkelti ugdymą į lauką. Projekto metu buvo organizuojamos įvairaus pobūdžio veiklos. Buvo ugdomi ikimokyklinio amžiaus vaikų pažinimo, meniniai, komunikaciniai gebėjimai. Stiprinami vaikų socialiniai įgūdžiai: gebėjimas bendradarbiauti, dirbti komandoje, siekti bendrų tikslų. Pedagogai mokėsi naujų bendradarbiavimo būdų ir metodų, kurie padėjo dirbant su projekto partneriais sukurti tikrą partnerystę.

Parengė: mokytoja Laimutė Miceikienė

  • etwining1
  • etwining2
  • etwining3
  • eTwinning_Kokybes-zenklas_200x200px
  • 1
  • 2

PAVASARINIŲ ŽIEDŲ SAVAITĖ „ VARPELIŲ“ GRUPĖJE

Nuotolinio darbo laikotarpis: 2020-05-11-2020-05-15

      Šios savaitės tikslas buvo-pajusti pavasarinį sodų, gėlynų, pievų, pamiškių sužydėjimą, jų gaivumą, spalvingumą, gyvybingumą. Tėveliai susipažino su savaitės tema, užduotimis ir savaitės eigoje perteikė jas savo vaikams.  Ugdytiniai ne tik užsiima menine veikla, bet ir atlieka įvairias užduotis – tyrinėja, aiškinasi, kas sode žydi, traukia akį savo spalvomis, kvepia, šlama, dūzgia, čiulba. Pateiktų užduotėlių pagalba  klausėsi  ir išgirdo paukščių giesmes, bitučių dūzgimą… Vaikučiai darė eksperimentus su pienių žiedais, stebėjo, kaip koteliai susiraito ir atsiranda „garbanėlės“. Rankelės lavinimui pasiūliau nuspalvinti gėlytę įvairiomis spalvomis , kad nepamirštų matematinių įgūdžių, suskaičiuoti žiedlapius. Pasižiūrėję edukacinį filmuką „Gėlės pražysta“, sužinojo, kaip lyjant lietučiui atsigauna gėlytės. Džiaugiuosi ir dėkoju tėveliams už nuoširdų bendradarbiavimą.

Parengė: mokytoja  Eglė Šilingienė

  • 05 13d Jorio gėlė 1
  • 05 14 JORIO MEDIS
  • 2020-05-11_14.26_20200511_142254
  • 20200513_121051
  • IMG_20200511_113155
  • dav
  • Jorio 05 14d medis

INFORMACIJA IR REKOMENDACIJOS TĖVAMS!

KĄ TURĖTUMĖTE ŽINOTI, ATVYKUS Į ĮSTAIGĄ KARANTINO METU:

  • Įstaiga nuo 2020 05 18 karantino metu dirbs nuo 7:00 iki 17:30 val.
  • Tam, kad išvengtume kontaktų su kitos grupės vaikais:
  • Pailgintos dienos grupės karantino ir vasaros laikotarpiu nebus;
  • Papildomos veiklos vaikams nevyks.
  • Muzikos užsiėmimus ves muzikos mokytoja tik vienai grupei per dieną.
  • Atidaromos ne visos grupės dėl darbuotojų, galinčių dirbti karantino metu, todėl prie durų Jūs būsite nukreipti į Jums priskirtą grupę. Informuojame, kad galimai pedagogai ir padėjėjos bus kitos nei buvo iki karantino. Apie neatvykimą ir su vaiko sveikata susijusią informaciją, kuri aktuali priėmimui, prašome informuoti savo grupės mokytoją iki 9 val.
  • Į teritoriją galima bus patekti tik pro darželio vartelius. Su transporto priemone įvažiuoti draudžiama. Visi darželio vartai atrakinami ryte nuo 6.00 iki 9.30 iš ryto, po pietų nuo 16.00 iki 17.30 val. Kitu atveju esant būtinybei skambinti grupės mokytojai.
  • Atvesdami ir pasiimdami vaikus iš įstaigos turite dėvėti nosį ir burną dengiančias priemones (veido kaukes, respiratorius ar kitas priemones).
  • Vaikai išskirstyti į grupes taip, kad į grupę būtų patenkama tik jai priskirtu įėjimu. Mokytojai ir padėjėjos dirba tik su viena vaikų grupe.
  • Prie visų įstaigos įėjimų bus padėtos dezinfekcinės priemonės, jos prieinamos visiems įeinantiems į įstaigą.
  • Tik įėjus į savo laiptinę, prašau pasinaudoti dezinfekciniu rankų skysčiu, kuris bus kiekviename tambure, vaikams nepasiekiamame aukštyje. Rūbinėje vaikus pasitiks grupės mokytojas, rūbinėje, dėvintis apsaugos priemones. Vaikui bus pamatuota temperatūra bekontakčiu termometru. Prašome paaiškinti vaikams iš anksto šią procedūrą, kad ji nesukeltų streso.
  • Vaiką į įstaigą atveda ir pasiima vienas suaugęs asmuo.
  • Atvedant vaikus prašome nesibūriuoti ir laikytis saugaus fizinio atstumo nuo kitų vaikų ir jų tėvų bei įstaigos darbuotojų.
  • Vaikai maitinami įprasta tvarka ir jokio maisto į darželį neštis nereikia.
  • Vaikai į lauką bus vedami pagal režimą, kiekvienai grupei, priskirtais atskirais išėjimais (laiptinės dezifekuojamos 2 kartus). Tam, kad išvengtume vaikų kontaktų tarp grupių lauke, grupei priskirtos teritorijos ribos bus paženklintos.
  • Karantino metu, nelankantiems lopšelio-darželio vaikams 10 eurų privalomas mokestis neskaičiuojamas. Vaikams, kurie lanko darželį šis mokestis privalomas.
  • Vaikai, kuriems pasireiškia karščiavimas (37,3 ir daugiau) ar kurie turi ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų, ir kitų užkrečiamų ligų požymių (sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas, viduriavimas, vėmimas, bėrimas ir pan.) į darželį NEPRIIMAMI.
  • Ugdymo proceso metu, išryškėjus vaiko sveikatos negalavimams Jūs būsite informuoti ir privalėsite skubiai pasiimti vaiką iš įstaigos.
  • Draudžiama vaikams atsinešti žaislus ar kitas priemones iš namų.
  • Jei gyvenate kartu su asmenimis priskirtais rizikos grupei (vyresnio nei 60 m. amžiaus asmenimis ir (arba) sergantiems lėtinėmis ligomis), Covid-19 (koronoviruso infekcijos perdavimo rizika yra didesnė, todėl būkite akylesni.

SEMINARAS: ,,MODERNUS MOKYTOJAS.STRESO VALDYMAS“

Pozityvus „užtaisas“ ruošiantis grįžti į darbą po COVID-19

Š. m.  gegužės 14 d. l/d „Rūta“ mokytojai  dalyvavo VšĮ „Tyrimų ir mokymų centro“  mokymuose „Saugios aplinkos mokykloje kūrimas“. Seminaro tema“ „Modernus mokytojas. Streso valdymas“ , kurį vedė lektorė Jolanta Nėjutė. Jo tikslas geriau pažinti save, valdyti dėmesį, lavinti kūrybingumą bei orientuoti į praktinių įgūdžių įgijimą. Įgijome ir pasisėmėme vidinės ramybės, geros nuotaikos – LAIMĖS hormono, kurį atsinešim į darželį.

 Seminaras leido apmąstyti savo praeities, dabartie ir ateities akimirkas. Tai tarsi susimąstymas ir gero pozityvumo nusiteikimas po ilgo karantino laikotarpio, prieš pradedant naują gyvenimo etapą, pasitinkant vaikučius darželyje. Išbandėme praktiškai meditaciją ,,Gyvoji duona“, kuri leido pajusti, kaip duonos gabalėlis suvirpina visus  mūsų skonio receptorius, pojūčius, pajautėme džiugias akimirkas, gyvenimo pilnatvę. Lektorė pasiūlė susipažinti su Mindfulness (dėmesingo įsisąmoninimo) praktika. Mindfulness meditacijos metu dėmesys sutelkiamas į dabarties akimirką ir tai, ką šiuo metu patiriame. Tai pradeda suprasti, kad kiekviena emocija ir mintis, ateina ir praeina, o mes patys liekame. Dėmesingai kvėpuoti ir sutelkti dėmesį ir fiksuoti savo pojūčius. Labai svarbu dėmesingai įsitraukti į kasdieninius pojūčius: prausimąsi, dantų valymą, valgymą, vaikščiojimą, žiūrėjimą į debesis, saulėtekį, pienių žydėjimą…Šios praktikos pradininku laikomas amerikiečių medicinos profesoriaus Jon Kabat-Zinn, kuris išpopuliarinusiu šią rytų praktiką.

Lektorės teigimu,  ši praktika padeda suprasti, kad kiekviena emocija, mintis, nei jeigu tai didelis skausmas ir mintis jog niekada nebus geriau, ateina ir praeina, o mes patys liekame. Pagerina santykius su savimi tiek su aplinkiniais, moko kantrybės, padeda nepaskęsti emocijų bangose ir neprarasti visumos vaizdo. Svarbu kuo labiau atkreipti dėmesį į visą tai, ką užuodžiu, matau, rašau, jaučiu, galvoju. Tuo sodresnis ir turtingesnis tampa dabartinis momentas, o laikas tarsi sustoja ir išnyksta, nes galvojame ne apie praeitį, ne apie ateitį, o apie šią akimirką.

Sėkmės jausmą reikia grąžinti „iškrauti“ ir „perkrauti“ savo smegenis per 1 min. …virš DEBESŲ SAULĖ visada šviečia…

Parengė :l/d „Rūta“ mokytoja Rasa Kalėdienė

  • 98186618_169969121092566_1605934335498649600_n
  • 98053946_341465866834094_7453683289988005888_n
  • 99140438_710728159685472_4388494181715148800_n
  • 97685889_482178495897214_79762060992315392_n
  • 97795760_3836722653036469_8427836332906119168_n
  • 98114447_622798664981756_3090618699099406336_n