Dailė
DAILĖS STUDIJA
2021-2022 m. m. dėl Covid-19 sugriežtintų reikalavimų ši veikla vykdoma kiekvienai grupei atskirai
Darželio dailės studijoje meno paslaptis vaikams atskleidžia Marijampolės vakų dailės mokyklos mokytoja-metodininkė Aušra Šuliokienė.
Kiekvienas vaikas yra ypatingas, nepanašus į kitą, turi tam tikrų sugebėjimų, todėl labai svarbu tuos gebėjimus atrasti ir plėtoti. Ar mes, suaugusieji, visiems vaikams sukuriame prielaidas tuos sugebėjimus atskleisti? Ar galime ir norime padėti kiekvienam vaikui?
Vaikų lopšelyje-darželyje ,,RŪTA“ jau 15 metų stengiamės atskleisti ir puoselėti vaiko gebėjimus. Sukaupta patirtis, stebėjimai verčia daryti prielaidą, kad kiekvienas vaikas gali būti šioks toks Mocartas…
Pasitelkę šias mintis esame suformavę darželio bendruomenės nuostatą: reikia ugdyti kiekvieną vaiką, pastebėti ypatingą, tik jam būdingą, intelekto savybių derinį, o pastebėjus ugdyti papildomai, ugdyti taip, kad jis labiausiai išreikštų jam gamtos duotas galimybes.
Ugdytiniai saviraiškos poreikius tenkina ne tik grupėse bet ir papildomose dailės, keramikos ir kitose meninio lavinimo veiklose. Darželyje įkurtos Dailės, Keramikos, Lego studijos. Jas lankantys ugdytiniai dalyvauja įvairiuose miesto, šalies ir tarptautiniuose meniniuose renginiuose, parodose, konkursuose, kur užima nemažai prizinių vietų.
Talentas – tai didžiulė paslaptis, tūnanti kažkur giliai žmoguje, nematoma plika akimi, ir kartu akinanti šviesa, kurią visi pastebi.
TIKSLAS
Skatinti vaikų saviraišką, kūrybiškumą, supažindinti su pagrindinėmis dailės raiškos priemonėmis – linija, dėmė, spalva, potėpisir kt., bei su įvairiomis dailės technikomis.
UŽDAVINIAI
- Supažindinti su dailės raiškos priemonėmis.
- Supažindinti su įvairiomis dailės technikomis.
- Skatinti dirbti kūrybiškai.
- Dalyvauti skelbiamuose konkursuose.
VEIKLOS PLANAS
Eil. Nr. |
Tema |
Val.
Sk. |
Užduotys |
Tikslai |
1. |
Susipažinimas. Gebėjimų patikrinimas | 2 | Laisva tema „Mėlynas arkliukas” | Gebėjimų įvertinimas. Atminties ir vaizduotės lavinimas. |
2. |
Susipažinimas su dailės priemonėmis | 2 | “Mėgstamiausias gyvūnas” | Aptarti ir išbandyti visas turimas priemones |
3. |
Pėdsakai. Taškas. Linija. | 2 | Įvairiomis priemonėmis. Palikti pėdsakai | Susipažinimas su dailės raiškos priemonėmis |
4. |
Pagrindinės spalvos. Jų maišymas | 6 | “Vaivorykštė” | Susipažinimas su pagrindinėmis. Spalvomis, jų maišymas. |
5. |
Šiltos ir šaltos spalvos | 8 | “Saulėgražų pievelė”. “Žiemos žiedai” | Skiria šiltas ir šaltas spalvas |
6. |
Atspaudas | 2 | „Medis“ | Susipažinimas su atspaudais – monotipija. |
7. |
Linijos | 2 | “Nuotaikingos linijos”,,Vasaros akiniai” | Mokosi piešti įvairias linijas |
8. |
Linijiniai piešiniai | 4 | Įvairūs gyvūnai | Piešia įvairiomis linijomis |
9 |
Formos | 6 | “Ranka – medis.” “Obuolys- namas” | Piešia įvairias formas. Iš jų kuria piešinius |
10 |
Gamtos formos | 4 | “Medžiai” | Vaizduotės lavinimas. Gamtinių medžiagų naudojimas. |
11 |
Karpytinė aplikacija | 4 | “Katinukas”,,,Avytės” | Mokosi karpyti, klijuoti |
12 |
Piešia aliejine pastele | 4 | “Princesė”,”Žuvis-smagurė” | Vaizduotės lavinimas. |
13 |
Štampavimas | 4 | “Katinas” | Mokosi štampuoti. |
14 |
Portretas | 4 | “Mama”,”Močiutė ir senelis” | Mokosi piešti portretą. Stebi savo draugą. |
15 |
Šviesa, tamsa | 6 | “Diena ir naktis” | Šviesotamsos sprendimai |
16 |
Piešimas markeriu, akvarele | 4 | “Abstrakti kompozicija” | Dailiai ornamentuoja, mokosi piešti tušu |
17 |
Erdvinė kompozicija | 6 | “Mano tėtis” | Jaučia formą, įdomiai dekoruoja. |
18 |
“Žemės” menas |
2 |
“Ornamentas” | Darbas lauke. Išradingumas |
19 |
Darbų aptarimas |
2 |
Stebi ir aptaria draugų darbus išreikšdami savo nuomonę |