AKTUALI INFORMACIJA

     VAIKŲ SVEIKATOS SAUGOJIMAS IR STIPRINIMAS

         Gyvename labai sudėtingą laiką. Ir toks intensyvus gyvenimas veikia ne tik suaugusiuosius, bet ir vaikus. Pirmiausia nukenčia visų, o ypač mažųjų sveikata.

Dažniausiai gelbstim jau pažeistą žmogaus kūną ne visada suvokdami sergančiojo, kenčiančiojo sielą, jo pasaulį. Kasdien artimai bendraujant su vaikais, daug geriau suvokti jų pasaulį ir daryti įtaką besiformuojančiam vaiko požiūriui į daugelį svarbių dalykų. Svarbu, kad vaikas suprastų, kodėl geriau būti sveikam, suvoktų jog už sveikatą turi būti atsakingas jis pats, nes tai ne tik jo paties turtas.

         Kiekviena šeima nori, kad jų vaikai būtų sveiki, laimingi ir saugūs, todėl vaikų darželyje stengiamasi sudaryti tinkamas sąlygas jiems visapusiškai vystytis. Vaikų darželis yra viena pirmųjų ugdymo įstaigų, kurioje pradedama formuoti saugios ir sveikos gyvensenos nuostatos ir įgūdžiai. Ypatingas dėmesys skiriamas vaiko socialinei adaptacijai, psichologiniam saugumui bei gyvybei ir sveikatai išsaugoti. Todėl darželio paskirtis – padėti šeimai globoti ir ugdyti vaiką, sudaryti palankias sąlygas vaiko fizinei, psichinei ir socialinei raidai. Vaikų sveikatai stiprinti būtinos bendros pedagogų ir tėvų  pastangos, numatančios ir plėtojančios efektyvias sveikatos stiprinimo formas.

          Sveikata darželyje ugdoma nuolat, kiekvieną dieną, o ne paskubomis. Sveikatos ugdymas vyksta pedagogui organizuojant ir patiems vaikams savarankiškai pasirenkant veiklą, kurios metu vaikams suteikiama žinių apie sveiką gyvenseną, formuojamos  vertybinės nuostatos, padedančios saugoti savo ir kitų sveikatą:

  • Norėčiau jūsų paprašyti, kad mylėtumėt ne tik savo, bet ir visus kitus grupėje esančius vaikus.
  • Neveskite į darželį sergančio savo mažylio. Jeigu jau susirgo, tai pilnai  pasveikite. Pasitaiko atvejų, kai į darželį atvedami sloguojantys ir kosintys vaikai, o tėveliai prašo sugirdyti jiems vaistus, tačiau to daryti mes tikrai negalime, nes darželį gali lankyti tik sveiki vaikai.
  • Atnešdami pažymas po ligos atkreipkite dėmesį į susirgimo datą. Jeigu vaikas susirgo tą dieną kai buvo darželyje, tai pažyma turi būti nuo sekančios dienos.
  • Atkreipkite dėmesį į savo vaikų rūbus ir avalynę, jie turi atitikti metų laiką, būti patogūs, lengvai užsegami, užrišami. Spintelėje turėkite antrą rūbų komplektą, kad prireikus auklėtoja turėtų kuo perrengti.
  • Darželyje vaikai maitinami keturis kartus ir priešpiečiams papildomai valgo vaisius, todėl norėčiau paprašyti, kad vaikai į darželį nesineštų saldumynų.

Mes tikime, kad būdami aktyvūs, padėdami vieni kitiems, tikėdami tuo, ką darome, bendradarbiaudami  ir kartu gerindami bei gražindami mūsų ugdymosi aplinką, galėsime gyventi sveikiau ir laimingiau.

 Paruošė vaikų slaugytoja Rita Zubrienė

vaikasVAIKO SVEIKATA IR SALDUMYNAI

Visi vaikai mėgsta saldumynus, bet kai kurie tiesiog negali be jų ištverti. Kodėl taip yra? Todėl, kad suaugusieji suformuoja neteisingą vaiko polinkį šiems skanėstams.

Vaikų skonio receptoriai palyginti silpni, todėl jie gali pamėgti labai sūrų arba labai saldų maistą. Bet dažniausiai įninka į saldumynus. Ir nekeista, nes tai yra angliavandeniai – svarbiausias energijos šaltinis.O visų saldumynų karalius – šokoladas turi net antioksidantų, kurie palankiai veikia imunitetą, didina organizmo atsparumą infekcinėms bei lėtinėms ligoms, stimuliuoja medžiagų apykaitą. Tačiau saldumynus reikia riboti. Vaikas iš saldumynų turi gauti tik 30-40 g angliavandenių per dieną (pavyzdžiui, tiek jų yra 2-3 saldainiuose). „Saldžiųjų angliavandenių“ porciją rekomenduojama vaikams sumaitinti per keletą kartų: pavyzdžiui, ryte pagirdyti vaiką saldžia arbata, pietums patiekti deserto, o pavakariams duoti sausainių ar gabalėlį šokolado. Vakarieniaujant saldumynų nebereikia.

Per šventes jis tiesiog apiberiamas saldumynais. Ką gi mamai daryti tada, kai ant stalo puikuojasi tortas, saldainiai, pyragaičiai ir kitokie skanėstai? Galima paprasčiausiai pasakyti vaikui, kad saldumynų jau užtenka, arba leisti jam valgyti kiek panorėjus, bet sekančią dieną neduoti jokio saldaus maisto.

Jeigu nedraudžiama vaikui kasdien piktnaudžiauti saldumynais, po kiek laiko sulaukiama pasekmių. Paprastai pirmiausia sureaguoja dantys. Suvalgius saldainį, burnoje sutrinka rūgščių pusiausvyra. Jeigu tai atsitinka ką tik pavalgius ir neišvalius dantų, jų emalį dar šiek tiek saugo susidariusios apnašos, bet jeigu daugiau nei 1-2 valandas po valgio, tai niekas nebesaugo, ir dėl to gali pradėti vystytis kariesas.

Kita piktnaudžiavimo saldumynais pasekmė gali būti tukimas. Lengvai pasisavinamų angliavandenių perteklius organizme kaupiasi riebalų pavidalu.

Trečia problema – medžiagų apykaitos sutrikimai. Be to, reikia paminėti ir alergines reakcijas, kepenų, skrandžio veiklos sutrikimus. Pastebėta, kad saldumynų mėgėjus neretai kamuoja rėmuo, šleikštulys, skrandžio skausmai.

Šiais laikais, kai parduotuvių lentynos tiesiog lūžta nuo saldumynų, sunku apsaugoti vaikus nuo jų pertekliaus. Todėl reikia bent parinkti savo mažyliams pačius naudingiausius. Pavyzdžiui, saldainius geriausia pirkti šokoladinius, o ypač su vitaminais, kalciu, geležimi (dabar gaminami ir tokie). Neverta vaiko vaišinti karamele ir „ant kotelio“ besipuikuojančiais ledinukais – tai visiškai nenaudingas lydytas, aromatizuotas ir dažytas cukrus. Jaunesnio negu 3 metų vaikučio negalima girdyti saldžiais gazuotais gėrimais, kurie pučia pilvuką. Vyresniems vaikams jie mažiau kenkia, bet ir jiems nedera mėgautis tokiais gėrimais kiekvieną dieną – užtenka atsigerti per šventes. Daugelis vaikų prašo nupirkti cukrumi glaistytų riešutų, ir tėveliai paprastai neprieštarauja, neva “riešutai naudingi augančiam organizmui”. Tai tiesa, bet verčiau jau nupirktų vien riešutų, nes cukrus sumažina jų vertingąsias savybes.

Vaikams naudingi ir ledai, nes juose yra pieno, kalcio, o plombyre – ir vitamino B2. Visa bėda, kad šis produktas riebokas ir labai šaltas. Tad jeigu vaikas linkęs tukti arba sirgti gerklės uždegimu, ir ledais reikia jį vaišinti labai atsargiai.

Tik nebūkite pernelyg griežti ir visiškai neuždrauskite savo vaikams valgyti „niekam nereikalingus“ saldumynus. Neatimkite iš savo atžalų šio malonumo. Lopšelyje-darželyje rūpinamės vaikų sveikata ir maitinimu. Vaikų memiu, sudaromas apskaičiuojant riebalų, angliavandenių kiekį, reikalingą vaikui ir suderinamas su Marijampolės visuomenės sveikatos centru.

Tuo pačiu noriu priminti, kad į lopšelį-darželį griežtai draužiama nešti tortus ir pyragaičius su kremo įdarais.

Parengė vaikų lopšelio-darželio ,,Rūta”vaikų slaugytoja Rita Zubrienė

KOMPLEKSIŠKAI TEIKIAMOS ŠVIETIMO PAGALBOS, SOCIALINĖS PARAMOS, SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE GYVENANTIEMS IKIMOKYKLINIO, PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKAMS IR JŲ TĖVAMS (GLOBĖJAMS) TVARKOS

15 dienų- valgiaraščiai MARIJAMPOLĖS VAIKŲ LOPŠELIS

1. 1 savaitė pirmadienis 

2. 1 savaitė antradienis 

3.1 savaitė trečiadienis 

4. 1 savaitė ketvirtadienis

5. 1 savaitė penktadienis 

6. 2 savaitė pirmadienis 

7. 2 savaitė antradienis 

8. 2 savaitė trečiadienis

9. 2 savaitė ketvirtadienis 

10. 2 savaitė penktadienis 

11. 3 savaitė pirmadienis 

12. 3 savaitė antradienis 

13. 3 savaitė trečiadienis

14. 3 savaitė ketvirtadienis

SERGAMUMO-LANKOMUMO ANALIZĖ-2015-2016M.M.

Prevencija prieš smurtą

VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLOS PLANO ATASKAITA